01 مارس

استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی در جراحی بینی : یکی از کارهایی که در آخرین مراحل جراحی بینی و برای باریک شدن نمای بینی از رو به رو انجام می شود استئوتومی است، در واقع استئوتومی در جراحی زیبایی بینی مهم می باشد و باید حتماً انجام شود.

جراحی زیبایی بینی ، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و اغلب افراد مایل هستند که بینی خود را عمل کرده و زیبایی صورت خود را افزایش دهند.

در اصل مدل بینی با توجه به مشورت های انجام شده با بهترین جراح بینی و سلیقه شخصی فرد انتخاب می شود که هم باعث رضایت فرد شود، هم دارای نتیجه ای عالی و مطابق با معیارهای زیباشناسی در جهان باشد.

بعد از جراحی زیبایی بینی ، شکل نهایی بینی بسیار حائز اهمیت است و اصولاً ترجیح داده می شود که بینی باریک شود و استئوتومی به منظور باریک شدن بینی است به همین علت در عمل بینی ضروری است .

در آخرین مرحله جراحی بینی برای اینکه نمای پهن بودن بینی از رو به رو رفع شود، از استئوتومی استفاده می شود در واقع استئوتومی هم از داخل بینی و هم از خارج بینی انجام می شود.

استئوتومی در جراحی بینی

علت اصلی کبودی و تورم بعد از جراحی بینی

همانطور که گفته شد استئوتومی در مرحله آخر عمل بینی انجام می شود و چون حالت ضربه زننده دارد باعث تورم و کبودی در نواحی اطراف بینی بعد از عمل می شود، به همین علت است که نباید نگران ورم و کبودی بعد از عمل بینی بود چون به مرور کاملاً رفع و از بین می رود.

اگر در عمل بینی ، استئوتومی انجام نگیرد در واقع ورم زیر چشم و کبودی اطراف بینی وجود نخواهد داشت.

پس دلیل اصلی تورم و کبودی بعد از عمل زیبایی بینی ، استئوتومی است به همین علت توصیه می شود 4 روز اول عمل حتما ازکمپرس یخ برای نواحی که دارای تورم و کبودی است استفاده شود تا کبودی ها و ورم ها به کمترین میزان خود برسند.

جراحی بینی – جراحی زیبایی بینی – جراح بینی

dresmaeli