30 اکتبر

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج : برخی از افراد با شکایت از کجی ظاهری بینی ، به جراح بینی مراجعه می نمایند و تقاضای انجام جراحی زیبایی بینی با هدف زیبایی بینی دارند.

در ابتدا لازم است میزان کجی بینی توسط بهترین جراح بینی مورد بررسی قرار گیرد تا در صورتی که فرد دچار انحراف بینی ( انحراف سپتوم ) باشد ، در حین عمل برطرف گردد.

جراحی بینی کج

علت بینی کج

در بیشتر موارد کجی تیغه بینی به علت آسیب دیدگی یا مصدومیت ازناحیه بینی اتفاق می افتد. در برخی موارد نیز فرد به طور مادرزادی فرم بینی اش کج است.

درمان انحراف بینی همزمان با رفع کجی بینی

اگر انحراف تیغه بینی منجر به مسدود یا تنگی مجاری عبور هوا شده باشد که با روش های دارویی و غیرجراحی درمان نمی شود، می توان هم زمان با عمل زیبایی بینی به درمان انحراف سپتوم نیز پرداخت.

در برخی موارد انحراف سپتوم به گونه ای است که در ظاهر بینی نیز نمایان می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که انحراف بینی با کجی بینی تفاوت دارد. معمولا کج بودن تیغه داخل بینی با کج بودن خود بینی اشتباه گرفته می شود.

تفاوت این دو به این علت اهمیت دارد که انحراف بینی یک عمل درمانی به حساب می آید بنابراین بیمه های درمانی هزینه آن را پرداخت می کنند ولی کجی بینی یک عمل زیبایی بوده و هزینه های این عمل مانند سایر جراحی های زیبایی باید به طور کامل توسط خود فرد پرداخت شود.

جراحی بینی کج 2

علائم بینی کج

• ناراحتی در مجاری تحتانی تنفسی
  • خشک شدن دهان
  • بروز سر درد یا سینوزیت
  • خرناس کشیدن حین خواب

نحوه انجام جراحی بینی کج

تکنیکی که برای جراحی بینی کج  استفاده می شود به منظور اصلاح بینی کج انجام می شود تا تنفس فرد یهبود یابد.

بینی در سه مقطع دچار انحراف خواهد شد :

1. یک سوم بالایی بینی که بخش استخوانی بینی را تشکیل می دهد.
  2. یک سوم میانی که پل بینی است که از غضروف تشکیل شده است.
  3. یک سوم پایینی نوک بینی را تشکیل می دهد.

برای تشخیص کج شدگی بینی باید هر سه قسمت فوق را معاینه کرد.

درمان کجی بینی

جراح بینی برای درمان بینی های کج بسته به شدت تغییرات در هر قسمت از بینی یک برنامه ی درمانی را در پیش خواهد گرفت که در آن همه ی قسمت های بینی به خوبی مد نظر باشند.

قابل ذکر است که جراحی بینی کج با جراحی بینی های معمولی متفاوت است و به یک شکل انجام نمی شود چرا که جراحی بینی کج یک مقوله ی پیچیده است و نیاز به تغییرات استئوتومی دارد و جنبه درمانی دارد.

هزینه عمل کجی بینی

قیمت جراحی بینی کج مثل سایر جراحی ها بستگی به عوامل متفاوتی دارد، از جمله تجربه و دستمزد جراح بینی ، میزان گستردگی ، نوع روش مورد استفاده در عمل بینی و تکنیک های مورد نظر، موقعیت جغرافیایی و کلینیک متفاوت است. برای آگاهی بیشتر جراح بینی در طی جلسه مشاوره اطلاعات لازم را به شما توضیح خواهد داد.

جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی – جراح پلاستیک بینی

جراحی بینیجراحی زیبایی بینیجراح بینی